Статті


Яхта за 100 доларів. Трешбот

Стаття не моя. На одному сайті знайшов кілька постів, в яких анонімний автор розповів про будівництво та експлуатації вітрильного човна з непридатних матеріалів. Через розірваності читати цю історію було не зовсім зручно.

В результаті звів все в одну велику статтю.

Стаття російською мовою.

Читати далі…


Роторний вітрохід. Частина 4

У третій частині були розглянуті деякі особливості експлуатації роторів Флетнера на реальних суднах.

Тепер порівняємо ротор Флетнера зі звичним типом вітряного рушія – вітрилом.

Стаття російською мовою.

Читати далі…


Роторний вітрохід. Частина 3

У попередній частині була розглянута коротка, але насичена історія будівництва та експлуатації суден з ротором Флетнера як рушія.

Всі ці судна, фактично, були експериментальними. На них проводилися дослідження і підбір найкращих режимів роботи, виявлялися переваги і недоліки в порівнянні з вітрилами.

Стаття російською мовою.

Читати далі…


Роторний вітрохід. Частина 2

Друга частина статті “Роторний вітрохід” (стаття російською мовою).

Розглядається коротка історія практичної побудови та застосування суднів з ротором Флетнера як рушія.

Читати далі…


Роторний вітрохід. Частина 1

Опублікована перша частина статті “Роторний вітрохід” (стаття російською мовою).

У неї розглядається ефект Магнуса – теоретична основа роторного рушія.

Читати далі…


Проа – кам’яний вік або прорив у майбутнє? Частина 2

Перерахованих вище недоліків позбавлені багатокорпусні судна – катамарани та тримарани.

Проа теж відносять до багатокорпусних суден. Хоча це, на мій погляд, не зовсім правильно. Але це питання обговоримо пізніше.

Читати далі…


Проа – кам’яний вік або прорив у майбутнє? Частина 1

Дана стаття розрахована на не фахівець. Тому в ній не застосовуються формули, а міркування максимально спрощені.

У цій статті мова йде тільки про тихоокеанський (летючий) проа, який буде називатися просто проа. Короткий опис атлантичного проа можна прочитати в статті «Багатокорпусні судна».

Читати далі…


Вітрильник від А до Я. Стаття 4. Рангоут та такелаж

У минулій статті були коротко розглянуті різні типи вітрил.

Тепер розглянемо пристрої, за допомогою яких вітрила можуть бути встановлені у належній позиції щодо вітру.

Читати далі…


Вітрильник від А до Я. Стаття 3. Типи вітрил

Дві попередні статті стосувалися взагалом теоретичних основ.

Тепер трохи відпочинемо від векторів та діаграм і розглянемо цікаву тему – які вітрила може нести вітрильне судно, їх переваги і недоліки.

Спочатку розглянемо вітрила, які піднімаються на щоглах.

Всі вітрила, що існують на даний момент, можна розділити на дві основні групи:

  • прямі
  • косі

Читати далі…


Вітрильник від А до Я. Стаття 2. Хай живе вимпельний вітер!

Здається цілком зрозумілим, якщо об’єкт А тягне або штовхає об’єкт Б, то цей самий об’єкт Б ну ніяк не може рухатися швидше об’єкта А.

Якщо ми тягнемо за собою валізу на колісах, то вона нас не обганяє. Баржа, яку тягнуть бурлаки рухається з тією ж швидкістю, що і тягнуть її люди, і ніяк не швидше (мал. 1).

Чи означає це, що якщо вітер, «штовхаючий» нашу яхту, дме зі швидкістю 10 вузлів (або метрів в секунду, або кілометрів на годину — зараз це не важливо), то яхта ну ніяк не зможе рухатися швидше цій швидкості?

Ні, не означає! На допомогу нам приходить курсовий вітер і векторна алгебра (формул не буде 🙂 )

Читати далі….


Вітрильник від А до Я. Стаття 1. Курси, галси, повороти, лавірування

Багатьох людей, поки ще не присвячених в таємниці керування вітрильним судном, дивує факт, що вітрильник може рухатись не тільки за вітром, але й проти.

Причому, проти вітру вітрильник іноді ходить навіть швидше, ніж за вітром.

Чому це можливо, ми розглянемо пізніше. А поки з’ясуємо, як називаються курси вітрильного судна (будь-якого — від маленького човна-тузика, до величезного барка) щодо вітру, що таке галс, і які маневри (повороти) щодо вітру може здійснювати вітрильник.

Читати далі…


Регата «Кубок Черкас 2017». Катамаран «Сирена». Перша кров

Капітан Максим (Seadog) Мурадян

Бортовий журнал. Виписка з 29.04.2017 по 05.05.2017

Передісторія

Я був десь у Індійському океані на борту балкера «Мартін», коли прийшло повідомлення на e-mail від Олександра Дикого, що мене заочно прийнято до Федерації Спортивного Туризму України (ФСТУ) в секцію вітрильного туризму. Він же дав мені посилання на форум catamaran.org.ua.

Потім ми довго вантажилися в портах Південної Кореї. А там, усім на втіху, був безлімітний доступ до Інтернету.

Ось я і розмістив пост про свій катамаран «Сирена». А у відповідь отримав запрошення від Сергія Кравченка на регату Cherkasy Cup.

Поїхати захотілося відразу, але сумнівався — чи встигну повернутися, підготувати кат і спорядження.

Але повернутися я встиг, а дружина проявила набагато більше ентузіазму, ніж очікував.

Отже — їдемо!

Читати далі…


Багатокорпусні судна

Максим (Seadog) Мурадян
16.04.2017

Дивно, але більшість людей не знають, що таке катамаран. Ні, слово таке чули практично всі, але дуже багато, з ким я розмовляв, були впевнені, що катамаран – це водний велосипед. Доводилося довго пояснювати, що ж це таке насправді.

Зрештою вирішив написати статтю з оглядом основних типів багатокорпусних суден.

Читати далі…


Як я купував катамаран…

Максим (Seadog) Мурадян
08.04.2017

Нескінченно можна дивитися на три речі… Є багато продовжень цієї фрази. Мені подобається таке: на вогонь, танцюючу жінку і фрегат, що йде під усіма вітрилами.

Звичайно, все почалося з мрії. Мені було років шість, коли старший брат запросив всю сім’ю на вихідні в яхт-клуб покататися на яхті.

Читати далі…